torsdag 30 juli 2009

Jaha

Det blir inte alltid som man planerat, och i mitt fall innebär det att garnaffären är semesterstängd, och den andra garnaffären som jag egentligen helst inte handlar i (för det luktar så otäckt där... blä!) också var semesterstängd! Så det blev inget mer rött garn idag och jag kan inte göra klart sjalen nu som jag tänkt. Himla nesligt, när jag var så nära! Får fixa mer garn nästa vecka, jag får helt enkelt åka tre mil enkel resa för att köpa ett nystan... Dessutom tredje gången jag besöker den garnaffären på drygt en och en halv vecka, de börjar väl känna igen mig nu. ;-) Så istället stickar jag på den andra tofflan, inget ont som inte har något gott med sig.

Och inte blev det något fotande heller, det regnade så mycket och kossorna som dottern skulle fota ville inte samarbeta och komma närmare staketet.

Igår var jag och maken på marknad. Det var härligt att gå på en riktigt stor marknad för en gångs skull. Vi fyndade lite, bland annat knappar (8 st för en tjuga!), som ska vara till en tröja som yngsta dottern beställt. Garnet till den köptes i början av veckan, ljusgrått Eskimo-garn, härligt att sticka i.


Men allra gladast blev jag för mina nya fina skor! Jag har letat efter sådana här med täckta tår, och på marknaden hittade jag dem till ett riktigt bra pris! Precis min stil, de här kommer jag att ha väldigt länge, tror jag... :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar