lördag 26 september 2009

Nya pippi


Nya pippikoftan blir för det första en kofta istf en tröja. Sen stickar jag den i tjockare garn, efter samma mönster som den här. Och färgerna är höstigare också, och lite mustigare än mobilkameran klarar att återge (jag har fortfarande inte hittat min kamera efter flytten!). Vad hände med den rosa-vita då? Jag repade upp den, när jag kommit en bit till insåg jag att den inte ens skulle bli bra till min systerdotter som är ett halvår äldre. Jag har nu skaffat mindre stickor, och ska strax göra ett nytt försök med den.
Idag skulle jag eg vilja åka på bokmässa el syfestival, men jag ska istället köpa tyg och rundstav och göra rullgardiner till sovrummet. Och uträtta en hel hög med andra småärenden... Så det är väl bara att sätta igång! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar