fredag 27 november 2009

I väntans tid...


...kan man sitta på vårdcentralen och blogga via mobilen! Just nu känns det som om jag kan bli sittande här en stund, jag har nr 9 och alldeles nyss fick nr 1 komma in... Tur jag inte mår så himla dåligt! (Öronbarn är jag sen länge) :)

Med stickningarna går det framåt, pippitröja nr 2 är klar och kommer att överlämnas på söndag. Men den blir nog till att växa i. Den är stickad i storlek 1 år, och tösen som ska ha den är nu drygt 6 månader... Hellre för stort än för litet dock! ;)Sen har jag nästan gjort klart en klänning i lite grövre merinogarn och stickor 4,5, jag har bara övre delen av framstycket kvar. Jag hoppas den blir bra, just nu rullar den sig i nederkant men det kanske blir bättre när jag tvättat och blockat den.

Bilder på dessa två kommer senare, nu för tiden ser jag knappt dags ljus och hinner än mindre med att fota i normalt dagsljus... Imorgon ska jag dessutom jobba övertid igen (om inget oförutsett händer, som att jag blir dålig av vaccinationen jag tänkte försöka ta i em... Hittills har det tagit slut innan jag hunnit få det.)

Men annars är allt bra, har tom hunnit planera och förbereda julklappar och några av alla födelsedagspresenter. Vi har dålig planering i vår familj, är väl en 6-7 st som fyller i slutet av november el i december...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar