onsdag 21 april 2010

Mera keramik


Detta är de senaste verken jag tog hem, de här känner jag att jag inte skäms för, skulle kunna ta fram dem när jag har besök t.o.m! Enda "problemet" äv väl att de är lite små - mätte förut, de rymmer max 1 dl... Jag får väl ha dem till att lägga använda the-påsar i! :-D

Stickuppdatering kommer här: Jag är inne på version 3 på min Uppifrån-ner-kofta nu, och bara det är något nytt för mig! Jag har inte tålamod, så bara det att jag faktiskt har repat upp och stickat om är kors i taket kan jag säga... Men det är fortfarande rolig stickning, och det är väl det som gör'et. (Kommer på mig själv med att tankarna vandrar på jobbet, och så sitter jag och längtar hem för att få sticka... Rätt härligt faktiskt!)

Är lite nyfiken på det nya bomullsgarnet från Drops, tänkte jag skulle köpa lite och testa nu när det är bra pris. Jag har en fördom, eller det kanske inte är en fördom, det visar sig, men i alla fall, att jag inte gillar att sticka eller virka i bomullsgarn (virka går bra i merciserat dock). Men det känns lockande med en sval bomullskofta, så jag ska göra ett försök tänkte jag.
/Blenda

2 kommentarer:

  1. Tack!
    Frost Diamonds är ett ganska enkelt och kul mönster. Jag gillar formen på sjalen och jag tror att det är tack vare att det blev tyngd i den. Inte lätt och luftigt som en ullsjal kan bli.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fin skålar! Jag måste fota mitt första drejade alster, då får du skratta :-))))

    Jag har inte prövat Tant Koftas koft-beskrivningar, är de bra? Jag har fortfarande ont i händerna av oklar anledning, så det blir inte mycket gjort här hemma :-(( Är lite avis på dej som längtar hem till en stickning, det är härligt att vara i ett sådant flow!

    Simma lugnt! :-))))
    /My

    SvaraRadera