lördag 15 maj 2010

Lägesrapport

Underbara badrumsspegelbilder... Men när jag vill fota, är det oftast natten och det är inte heller säkert att någon annan är vaken... (Det skulle också kunna bero på att jag är lat och dessutom inte har något tålamod att vänta till morgonen och att någon av mina fotografer kan hjälpa mig. Hm.)

Men så här ser det ut nu i alla fall, nästan åtminstone. Har stickat några cm till och ska strax avmaska kanten där nere. Min närmaste "problem" nu är att jag hade hjärnsläpp igår när jag var till garnaffären och köpte strumpstickor i rätt storlek till armarna, glömde nämligen att också köpa några nystan garn till... Materialbrist just för tillfället alltså, men jag ska ut och skjutsa barn till träning idag, så då löser jag det på vägen.

Igår var här uppehåll, och jag fick en jättefin present av min svärfar som varit här på besök sedan i torsdags - en klematis till trädgården. Han vet att jag gillar såna, i min förra trädgård hade jag 10-12 olika sorter. Just nu står den i garaget och väntar på att jag ska plantera den. Idag regnar det...

Förutom uppifrån-nerkoftan, har jag även startat ett annat projekt, nämligen en sån här till min förstfödda. Fast jag stickar den i marinblå alpacka, och jag ska inte ha med de där "väst-snibbarna" framtill. Och jag stickar den i slätstickning istället för rätstickning. Och troligtvis blir armarna hellånga eller åtminstone trekvartslånga, men annars är det precis enligt mönstret!!!
:-D

Och så har jag köpt några nystan Drops Cotton Viscose, har en luddig (eller ska jag säga glansig?) idé om en somrigare tub till yngsta dottern. Alltså en sån där vid halsdukstub som varit så populära i vinter. Hon vill inte sluta använda sin svarta, tjocka, så kanske om jag gör en i mer somrig, lite guldbeige glansig variant, kanske hon kan tänka sig att byta i alla fall. Vi får se, jag har testat lite olika sticksätt och har även lurat på hur det skulle se ut om man virkar. Får nog testa det med!

/Blenda

1 kommentar:

  1. Koftan är på G, verkligen! Hur många extra maskor kommer du att lägga upp under ärmen, jag gillar uppifrånochned, men just ärmhålen är ett problem. Jag har stickat färdigt en ärm på min gråa kofta, men kommer att få fixa till lösa trådar under ärmen, på båda sidorna. gillar inte att sy ihop hål, känns som fusk... :-( Din kofta kommer att bli super iallafall! Jag skall köpa Nepal imorgon (det är ju REA!), hur många nystan har gått åt till din kofta på ett ungefär? Sticka på och ha det gott! :-))))

    SvaraRadera