måndag 24 oktober 2011

FO: Lima-poncho


Det blev en poncho av Limagarnet! Enklast möjliga design detta, men funkar fint som snus kan man säga. Den blev färdig igår, och jag har premiärkört den på jobbet idag. Den är supervarm och skön, funkade perfekt på möte i utkylt konferensrum. Det enda som väl inte är helt toppen, är att det blev lite kallt och dragit om armarna och i sidorna under jackan. Men å andra sidan behövdes det väl ingen Einstein för att klura ut det på förhand heller...

Mönster: Man kan inte kalla det mönster, två rektangulära stycken á 50 x 70 cm, som är hopsydda kortsida mot långsida. Och så lite fransar på det.
Garn: Drops Lima. Kanongarn!
Stickor: Rundsticka nr 5,5.
Storlek: Lagom!
Svårighetsgrad (för mig): 1 av 5. Precis exakt lagom hjärndött för att klara av framför tv:n, och precis exakt vad jag orkar med just nu.
Nöjdhetsgrad: 4 av 5. Jag är ju väldigt praktisk av mig, och gillar saker som funkar på ett bra sätt, och denna känner jag kommer att bli bra i vinter (förutom den lilla detaljen att det inte är så skönt under jackan då). 

Och har ni sett en sån dryg bitch! Hon stod där i min trädgård bara... 

5 kommentarer:

  1. Det är så snyggt med poncho! Din ser jättemysig ut!
    Men jag har också tänkt på det där med draget i sidorna... därför har inte jag någon...

    SvaraRadera
  2. Enkelt är snyggt! Perfekt poncho, jag är inte mycket för ponchosar med en massa krusiduller. Vart inte arbetskamraterna avis?
    Jag ligger lite lågt för tillfället, det är en massa hela tiden och jag känner mej rätt så stressad. Men jag stickar, även om det mesta just nu ligger på 95% klart...
    Må så gott!
    :-)

    SvaraRadera
  3. Måste säga att den snygga bitchen passar väldigt bra i sin fina poncho!

    SvaraRadera
  4. Kan det tänkas att ett par långa handledsvärmare (läs underarmsvärmare) skulle vara kul att sticka till.. Då blir det nog slut på draget... =) /Liisa

    SvaraRadera