lördag 19 november 2011

Den här tiden

Nu är snart den där tiden på året här, ni vet, med förväntan och hets och mys och stress och pynt och blommor. Jag har redan tjuvstartat med vit amaryllis, bara en än så länge men det lär bli fler! Det är en av de vackraste blommorna jag kan tänka mig, men de ska vara vita möjligtvis med lime i mitten som på denna!


Jag har inte börjat med nästa större projekt ännu, men det ligger i pipeline om man säger så, och just nu är det ställtid och mental förberedelse som gäller. Eller mental förberedelse, lät ju vansinnigt pretentiöst och det är verkligen inte så det är, utan mer att jag inte riktigt har bestämt mig för hur det ska se ut. VAD har jag i alla fall bestämt, det blir en röd kofta eller tröja a la Koftans kofta, i Drops Lima. Jag funderar lite på att ha ett spetsparti fram på bröstet, typ Peasy eller Calvert. Men jag kan också tänkta mig flätor framtill, typ den här eller denna.

Sen tycker jag att Larch är himla fin, men den får jag nog ha tunnare garn till, men kolla så fint med kragen och fickorna... Jag kanske ska ha fickor på min röda Limakofta?

Under ställtiden gör jag ett enklare projekt, men ändå något nytt för mig. Jag gör tumvantar med kiltumme, det har jag aldrig testat innan. Tror det blir sådär, jag kan inte öka tillräckligt tight för att det inte ska bli små hål runt tummen. Men de kommer nog att funka ändå, och de blir supergosiga för jag stickar dem i dubbelt Drops Alpacka i en härligt tomteröd färg! Jag gör klart tummarna ikväll, och så får vi se om det blir någon form av dekoration på dem. (Troligtvis inte för jag är så dålig på det att jag bara tycker att jag förstör dem...)

4 kommentarer:

  1. Jag sitter också och laddar inför nästa steg i min koft/väst-stickning, framstyckena. Visst är det roligt att själv fundera ut och sätta ihop ett mönster!!
    Lycka till med din kofta!

    SvaraRadera
  2. Amaryllis är så vacker blomma! Vi har fuskat lite med glögg :) Vantarna ser härliga ut, och tröjan kommer säkert bli kanon. Låt det bara ta tid det är ju det som är det roliga att skapa

    SvaraRadera
  3. Så många fina förslag på hur du ska göra koftan!Det kommer att bli fint vilket du än väljer! / Annika

    SvaraRadera
  4. Håller med att amaryllis är en vacker blomma. Hoppas du blir vän med kiltumme....den bästa tummen tycker jag att sticka...blir snygg. Vet inte riktigt hur du gör, men jag när jag plockar upp maskor vid tummen så vrider jag dem. På så sätt blir det tätare vid tummen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera