lördag 19 januari 2013

Struktur

Om några veckor ska en vän få bebis nr 3, och eftersom Ettan och Tvåan fått bebisfiltar á la Blenda, så ska även Trean få det så klart. Och mitt estetiska sinne, eller vad det nu kan vara, tycker egentligen att jag borde göra en i samma stil som Ettan och Tvåans. Men se jag känner inte för det! Så, eftersom det här med stickning ska vara lustfyllt och kul, så gör jag den som jag vill! Och den ska vara gosig, det känner jag  bestämt.

Jag testar en struktur, har inte helt bestämt mig om det är så här det blir, men den är i alla fall väldigt mjuk och skön. Var lite inne på att virka en filt först, men jag tycker ofta att virkat blir lite knöligare och hårdare liksom. Testade att göra den här, men det blev lite för glest för en vinterbebis tycker jag. Men själva modellen ska jag nog göra någon annan gång! I alla fall, det blir stickat, det blir gosigare!

5 kommentarer:

  1. Fint å få slike babytepper. Babyteppe er et must.
    Du spurde hvilke garn jeg brukte på det sjalet og det er "stof og stil" sitt mohairgarn. Det er et blandingsgarn, men det er mykt og fint. ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är kul att hålla på att leka med olika strukturer på det stickade. Spännande att man kan uppnå så mycket bara genom att variera aviga och räta.

    SvaraRadera
  3. Klart du inte ska sticka samma mönster. Det är alltid roligt att pröva på något nytt!

    SvaraRadera
  4. Håller med , det ska vara som du säger lustfyllt.. det blir bra vad än väljer.

    SvaraRadera
  5. Ska bli kul att se den färdiga versionen sen! (Av både filten och bebben) :)

    SvaraRadera