lördag 26 oktober 2013

Jag vet inte...

Nja, jag vet inte, detta projekt tror jag inte riktigt på. Det känns som om den blir för stor, och för bylsig. Vad är det då?


Jo, det är något enligt den här principen, eller den här om man så vill. Typ en mössa/cowl-grej. Jag kör på ett tag till tror jag, ska testa om det går att göra vrid/vränga-grejjen med den, och se hur bylsigt det blir egentligen. Och jösses, vad färgen är fel på bilden! Den är mer cerise-röd-rosa, inte neonfärgad...

Men se här då! Mina fina nya stickor har kommit! Jag har inte testat dem än, så jag kan inte uttala mig om dem, men de känns fina och luktar gott!

Jag har bestämt mig nu, jag hade en inre diskussion med med mig själv tidigare idag. I alla fall, jag landade i att jag från och med nu bara får sticka sådant som jag tycker är roligt! Och det kanske låter konstigt, men jag har gått och stressat baske mig, över att om jag stickar en grej till något av mina syskonbarn, så måste jag sticka något till alla de andra också. Vilket jag ju egentligen vill, men det är ju det där med tiden, jag jobbar ju trots allt heltid... det hinns inte, och då det blir en sån himla oöverstiglig tröskel, att det förlorar hela lustgrejjen. Så, därför ska jag inte göra annat än sånt som är roligt från och med nu! (Alltså, detta är ingen ny diskussion jag har med mig själv, men jag måste tydligen påminna mig med jämna mellanrum.)

Ikväll blir det ostbricka, sticka lite på den rosa-grå, låt oss kalla den för mössa, ok?, och så tror jag att jag ska virka snöstjärnor! Har ett par vantar som ska dekoreras, och jag tycker att snöstjärnor och vantar är en sån himla fin kombination!

2 kommentarer:

  1. Det samtalet har jag haft med mig själv många gånger och nu verkar det faktist som att jag lyssnar på mig själv. Bara roliga stickningar och minimalt med stickade julklappar. Det blir faktist bäst så! "Måste" stickningar tenderar ju att ta bort sticklusten, så jag hoppas att du lyckas övertala dig själv denna gången.

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare, det är konstigt det där med att stickning kan bli så annorlunda och icke lustbetonat när det finns deadline eller en mottagare som har "beställt"

    SvaraRadera