onsdag 27 augusti 2014

Ny kvällslektyr!

Har bläddrat lite i min nya bok, och den verkar precis så där mysig som jag hoppades! (Köpte boken pga bilden på framsidan...) Och upptäckte att det till och med finns några fina mönster på tröjor och lite annat i boken! Den här ska ligga brevid sängen.

Det är bara att inse, jag är en monogam-stickare. Jag brukar vanligtvis inte ha fler projekt på gång samtidigt. Nu har jag det, och det är dessutom roliga projekt båda två, men ändå, ÄNDÅ stickar jag bara på den ena! Och det är tröjan på bilden, medans fluffkoftan ligger brevid mig och tittar på mig med dömande blick... Den är ju snart klar, men vad hjälper det, när jag inte stickar på den!

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar titel - Yarn Farming - den har jag skrivit upp på min vill läsa lista:)

    Jag är också en monogamstickare. Men just nu ligger min blåa kofta med flätmönster, och väntar på mig, medan jag är otrogen med ett par selbuvotter. Det händer inte så ofta, men ibland måste man ju göra något annorlunda:D

    SvaraRadera
  2. Den boken verkar spännande, du får gärna berätta mera när du när du har läst..
    När det gäller stickning är jag väldigt långt i från monogam. Jag kan säkert räkna till tio projekt på gång.

    SvaraRadera