fredag 25 juli 2014

Londonsemester!

Jag uppskattar inte att flyga, men älskar moln!

Vi har åkt mycket tunnelbana! Det är verkligen praktiskt,  men vissa av de gamla tågen blir det så himla varmt på. Särskilt när det har varit strax under 30 grader....

Första kvällen intog vi kvällsmat i en park, älskar alla fina parker här! (Kvällsmaten inkluderade en liten flaska vin, men på vägen ut ur parken upptäckte vi att det var förbjudet att dricka alkoholhaltiga drycker i parken... 500 pund i böter om vi blivit påkomna, men vi hade tur!)

Vi har hunnit med att besöka St. Paul's, Camden Market, Covent Garden Market, gå på musikal, äta frukost på caféer, dricka öl på pub, shoppa, men framför allt, hänga med varandra! Det har varit härligt och semester, och en riktig batteriladdare! Det här kommer jag att bära med mig  länge!


Och så klart hade jag med mig något att ha i händerna, men på grund av värmen, det har legat kring 28-30 grader hela tiden, så tog jag ur alpacagarnet ur handväskan redan efter dag 1... Det gick helt enkelt inte. Det som blivit gjort, har skett en kort stund på kvällarna efter en svalkande dusch!


Enklast möjliga, med bara stolpar och luftmaskor (hittills i alla fall, kanske ändrar sig längs vägen). Har för första gången provat min nya virknål med handtag, tänkte att det skulle vara bra. Det var skit enligt mig, handtaget är på fel ställe och gör bara att virknålen vrider sig när jag inte vill det. Jag kör vidare med min gamla vanliga.

OCH! Jag måste bara tacka för alla fina kommentarer jag får på bloggen, ofta, och alldeles särskilt efter senaste inlägget. Blir så sjukt GLAD av det!



2 kommentarer:

  1. London är en fantastisk stad, och det verkar som om ni har plockat några av russinen ur kakan:) lite jobbigt att det var så himla varmt kanske, men ni verkar ha njutit av er tid där:)

    vilken spännande virkning du håller på med. Vad skall det bli??

    SvaraRadera
  2. Åh, så härligt med semester tillsammans - och din poncho är värt varenda komplimang! blev verkligen jättefin, och så läcker med kombinationen med virkat och stickat ihop!

    SvaraRadera